Szukasz psychologa w Gliwicach? Nasz gabinet psychologiczny zapewni Ci pomoc!

MUSICA MEDICA I PEDAGOGIKA SPECJALNA

Jedną z trudności, z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne fizycznie lub umysłowo, jest koordynacja wrażeń docierających ze świata. Problem ten ma dwoistą naturę. Albo polega na zupełnym braku wrażeń pewnego typu, na przykład wizualnych u osób niewidomych, z czego wynika konieczność kompensowania ich poprzez wzmożoną pracę innych zmysłów: albo też, w przypadku zaburzeń natury psychicznej bądź umysłowej, na braku spójności pomiędzy odbieranymi z zewnątrz informacjami. Musica Medica poprzez multisensoryczną stymulację znacznie łagodzi ten problem.

Każdy pedagog z pewnością doświadczył tego, że stan emocjonalny jego wychowanka w znacznym stopniu wpływa na chęć podjęcia postawionego przed nim zadania. W zależności od stanu emocjonalnego dziecko albo poddaje się terapii, albo ją odrzuca.

Zastosowanie Musica Medica – metody pozwalającej kształtować nastawienie emocjonalne – było obarczone rożnymi trudnościami, ponieważ dzieci przeważnie nie miały dość cierpliwości, aby spokojnie wysiedzieć określony czas ze słuchawkami na uszach. Przyszło mi wówczas na myśl inne rozwiązanie, które dostosowując terapię do możliwości kilkuletnich odbiorców, nie umniejszało zarazem jej skuteczności. Skonstruowałem więc tak zwane music box, czyli przekazujące wibracje skrzynki akustyczne, na których dziecko mogło się położyć, usiąść lub stanąć i w ten sposób odbierać pożądane stymulacje.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.